Diskuse AČPD v J&T Bance: Cesta k úspěchu je lemovaná designem

J&T Banka pořádá pro klienty privátního bankovnictví pravidelná inspirativní setkání, která umožňují nahlédnout pod pokličku zajímavých oborů, jež dotvářejí náš životní styl a formují prostor, v němž žijeme. Nedávno se jeden z takových večerů s podtitulem Design kolem nás konal s naším přispěním.

Spolu s klienty banky a některými z našich členů jsme měli možnost si z úst těch nejpovolanějších poslechnout, jak vzniká design, který nás obklopuje – od zadání či kreativního nápadu, přes jeho realizaci až po precizní výrobu a byznys, které jsou také nedílnou součástí úspěchu dobrého designu.  V diskusi vystoupili designér a majitel mmcité David Karásek, spoluzakladatel značky Festka Ondřej Novotný a majitel značek Bomma a Rückl Martin Wichterle a designér Peter Olah, který je zodpovědný za pozici Art Direction ve Škoda Auto. Mluvili o svém vztahu k designu, jeho roli ve společnosti i úspěchu značek a jejich produktů. Po skončení diskuse byl k dispozici prostor pro neformální setkání a hovory nad tématy, které návštěvníky spojují.

Jak lépe ilustrovat úspěšný design, než skrze trofeje navržené designéry pro mistry světa, vítěze velkých závodů nebo třeba tvůrce nejlepších filmů? Hosté v karlínských prostorách kavárny J&T Banky byli obklopeni produkty specifického, ale pestrého odvětví designu. Zblízka si mohli prohlédnout trofeje z dílen našich značek, mezi kterými figuroval třeba Český lev od Ronyho Plesla ze sklárny Rückl nebo ikonický křišťálový globus pro karlovarský filmový festival od Moseru podle návrhu Tona Stana. Ale také medaile pro MS v ledním hokeji 2015 od Oldřicha Sládka z dílny Preciosy nebo trofeje pro Tour de France od Lasvitu, které navrhl přítomný Peter Olah. Nechybělo ani high-endové kolo Festka s ruční malbou umělce Jakuba Koise, které po světě jezdí v pouhých deseti exemplářích a každý z nich je originál.

Děkujeme J&T Bance za další příležitost ukázat, že design je nejen prostředkem k úspěchu, ale může být také jeho symbolem.