Spolupráce LD Seating a studentů VUT v Brně

Mezi dlouhodobé cíle AČPD patří i budování spolupráce s akademickou sférou, studenty designu a příbuzných oborů. Jedna taková právě proběhla v kooperaci s naší členskou firmou LD Seating a fakultami strojního inženýrství a podnikatelskou Vysokého učení technického v Brně.

Spolupráce, kterou jsme zprostředkovali počátkem roku, se uskutečnila v rámci předmětů Marketing na Fakultě podnikatelské a Ergonomie na Fakultě strojního inženýrství VUT v Brně. Studenti absolvovali exkurzi ve výrobě LD Seating, která studentům následně připravila zadání a její jednatel Jakub Huráb se pak zúčastnil závěrečných prezentací jejich výstupů.

Marketing a ergonomie pod jednou střechou

Spolupráci iniciovala doc. Lucie Kaňovská, vyučující z Fakulty podnikatelské, která nás oslovila se záměrem propojení s některou z našich členských firem. Spolupráce pak proběhla se společností LD Seating, která studentům připravila dvě zadání pro dva předměty: Marketing vyučovaný právě docentkou Kaňovskou na Fakultě podnikatelské, a předmět Ergonomie, který vede dr. Dana Rubínová na Fakultě strojního inženýrství.

„Bylo skvělé a pro studenty velmi přínosné propojit dva předměty Marketing a Ergonomii, ve spolupráci s jednou společností, kde se náplň obou těchto předmětů v praxi uplatňuje na denní bázi. Firmu jsme měli příležitost navštívit osobně, vidět všechny provozy a podívat se, jak se vše vyrábí. Spolupráce na reálném zadání pro lokální firmu i přímá zpětná vazba jednatele firmy v rámci prezentací se velmi osvědčila a rádi budeme v podobných projektech pokračovat,“ říká Lucie Kaňovská.

Reálná spolupráce nanečisto

Projektu se účastnilo celkem 7 studentů studijního programu Průmyslový design ve strojírenství, kteří si mohli vyzkoušet spolupráci se skutečným klientem. Koncem listopadu se pak na půdě Fakulty strojního inženýrství konal závěrečný workshop za účasti všech studentů, vyučujících a také jednatele společnosti LD Seating Jakuba Hurába. Studenti na něm představili své návrhy designu i marketingové strategie a následně proběhla kritická diskuse nad návrhy a studenti dostali zpětnou vazbu od jednatele společnosti a vyučujících.

Studenti v rámci předmětu Marketing měli za úkol navrhnout aktivity a strategie pro lepší propagaci firmy a komunikaci s B2B zadavateli. Výstupem byly návrhy cest ke zlepšení vyhledávání společnosti na internetu, zvýšení dostupnosti produktů nebo budování odborné komunity.  Pro předmět Ergonomie pak studenti redesignovali současný produkt společnosti. Úkolem bylo inovativní řešení židle, která bude splňovat ergonomické požadavky kladené na sezení a bude přenosná bez nastavitelnosti jednotlivých prvků.  Součástí finálního návrhu byly např. detailní technické parametry, specifikace použitých materiálů nebo název produktu odrážející jeho ideovou podstatu.

„Ze spolupráce se studenty jsem měl velmi dobrý pocit. Práci na projektu nikdo z nich neodbyl, pracovali s viditelným nasazením a jejich výstupy měly velmi dobrou úroveň,“ říká Jakub Huráb, jednatel společnosti LD Seating a dodává, že podobné projekty jsou pro firmu zajímavou příležitostí nejen díky spolupráci s „mladou krví“ designu, ale i z pohledu rozšiřování oborové komunity.

Projekt studentky Markéty Umlaufové vyplňuje mezeru mezi konferenčními židlemi a ležérním designem lounge sezení.

Projekt studentky Markéty Umlaufové vyplňuje mezeru mezi konferenčními židlemi a ležérním designem lounge sezení.