Workshop „Marketing pro export“

První akce našeho nového formátu interních workshopů je úspěšně za námi. Inspirativní setkání na téma Marketing pro export proběhlo 25. ledna a jeho organizace se ujala marketingová manažerka USSPA Zuzana Kopecká. Zuzce tímto moc děkujeme, že nastavila směr, jímž bychom se rádi ubírali i do budoucna.

V pražském showroomu USSPA se sešlo celkem 16 marketingových expertů z našich členských firem, kteří se vzájemně podělili o své know-how, osvědčené i neortodoxní postupy, ale i přešlapy a kuriózní historky z oblasti marketingové podpory pro zahraniční působení značky. Jednoznačně se ukázalo, že právě sdílení zkušeností mezi členskými firmami je jednou z velkých příležitostí a činí nás společně silnějšími.

V dopolední části proběhly krátké prezentace, ve kterých účastníci představili zastupovanou značku a shrnuli, v čem tkví její exportní strategie, a jaké trhy jsou pro ni nejdůležitější. Dále se věnovali obchodnímu modelu na daných trzích, přístupu k marketingu v rámci daného modelu a na závěr zmínili nástroje, které ve strategii exportního marketingu vyžívají. Pokud máte zájem si prohlédnout prezentace účastníků workshopu, najdete je v tomto odkazu.

Po každé prezentaci následovaly doplňující dotazy, živé diskuze a sdílení zkušeností. Nejvíce mezi účastníky rezonovalo téma důležitosti účasti na veletrzích, práce se sociálními médii, způsobu vyhodnocování online kampaní, nebo otázka, kolik procent z obratu investovat do marketingu. Sdílely se také názory, zda stále tisknout ve velkém propagační materiály, jaké archiportály má smysl využívat nebo jak nastavit spolupráci se zahraničními agenty.

Odpolední část byla zaměřená na sdílení úspěšných aktivit, které značce v podpoře exportu pomohly, a také chyb a přešlapů, kterých se marketéři z vlastní zkušenosti doporučují vyvarovat. Díky sdílení úsměvných historek byla atmosféra workshopu velice uvolněná a přátelská a dovolíme si tvrdit, že se účastníci nenudili ani na okamžik.

Čas (ač velkoryse vymezený) nám ale zdaleka nedovolil probrat všechna horká témata, která účastníci během dne nadhodili. Určitě tedy budou navazovat další workshopy – již nyní se připravuje setkání pro grafiky a markeťáky na téma DTP přípravy pro tiskárny. Chtěli bychom také zorganizovat setkání pro pracovníky dalších zaměření napříč členskou základnou – jako obchod, logistika a sklady, HR či řízení výroby apod.

Budeme rádi, když jako členové přiložíte ruku k dílu a povzbudíte své klíčové lidi, aby se do (spolu)organizace workshopů zapojili. Pokud máte o organizaci workshopu zájem, zašlete, prosím, své návrhy témat a místa konání Míše (na michaela.trnkova@acpd.cz), která vám i zodpoví případné organizační dotazy. Společně pak připravíme koncepci workshopu, nastavíme zvací proces, přípravu prezentací a další náležitosti.

Všechny fotografie z proběhlého workshopu si můžete prohlédnout zde.

Ještě jednou děkujeme USSPA za organizaci, poskytnutí prostor a skvělé pohoštění.